Forum o skrzyniach biegów i nie tylko...

Pełna wersja: Olej silnikowy Dacia Logan 1,5 DCI 2007 rok
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Od około roku jestem posiadaczem Dacii Logan 1,5 DCI. Silnik w chwili obecnej jest zalany olejem ELF Solaris LLX 5W30.
Zauważyłem ostatnio że stan oleju się zmniejszył, musiałem dolać 0,5 litra oleju.
Czy te silniki mają tendencję do brania oleju, czy to już oznaka zuzycia silnika? Może przejść na półsyntetyk??
Ubytki oleju są naturalnym zjawiskiem w silnikach. Oczywiście najsympatyczniej jest gdy takich ubytków nie ma Wink Często takie zjawisko nasila się proporcjonalnie do zużywania się silnika. Powstają coraz większe luzy pomiędzy elementami tłoka a cylindrem, a także zużywają się elementy głowicy rozszczelniając się w prowadzeniach trzonków zaworów. W tym przypadku większa ilość oleju dostaje się do komory spalania i po prostu jest wypalana razem z paliwem.
Inną przyczyna czasem jest sam olej którego słabe parametry niestety umożliwiają jego nadmierne spalanie.
Nie mamy doświadczenia z olejem Solaris 5W30. Ale można spróbować zmienić markę (na pw przesyłam propozycję) lub zwiększyć lepkość na 5W40. Powinno sie poprawić.
Powinienem jeszcze zadać pytanie po ilu kilometrach ubyło 0,5 litra ? To też istotna informacja.
Proszę pamiętać też o regularnej wymianie oleju, góra 15 tyś i na pewno raz w roku (najkorzystniej przed zimą).
Silnik jest zalany Elfem bo takiego oleju używał poprzedni właściciel. W Daci silnik i skrzynia jest z Renówki. A do Renówki zalecanym olejem jest Elf.
Auto ma już przejechane 186 tyś km, z czego ja zrobiłem ok 23 tyś km. Ostatnio wymianę robiłem 3 tyś km tremu i od tamtej pory zauwazyłem na bagnecie brak oleju. Po dolaniu 0,5 litra na bagnecie był stan oleju tak jak po wymianie. W chwili obecnej kontroluję stan oleju na bieżąco.
Na PW przesłał mi Pan ofertę 2 olejów z firmy FUCHS: Fuchs Titan Supersyn 5W40 i Fuchs Titan GT1 5W40.
Czym one sięróżnia między soba, oprócz ceny oczywiście?
Oba oleje to solidna formulacja i będą się dobrze sprawować w Pana silniku. GT1 5W40 XTL jest oparty na nowszej technologii, jest po prostu nowoczesniejszy. Jeśli zakup to kwestia ceny to na pewno - SUPERSYN 5W40.
Po wlaniu oleju 5W40 ubytki nie powinny juz wystepować. Trzeba to przetestować.
Może jeszcze troche Pan pojeździ na Solarisie, przynajmniej to tej pory jak wystarczy na dolewki Wink Szkoda tak szybko zmieniać olej.
Zapraszam przy okazji do promocji na GT1 5W40, jest teraz w super cenie.
czy gdy kupię ten olej Fuchsa to mogę go zmieszać z tym elfem który jest wlany do silnika, czy lepiej zmienić odrazu olej w całości?
Trochę pogawędziliśmy poza forum. Dzieki za zakup oleju Fuchsa. Ten w skrzyni biegów (Sintofluid 75W80) też będzie sie sprawował dobrze. Pokaże na co go stać jak bedzie minus 20 na dworze Wink
Czekam na informacje czy zakup był trafiony ( w co nie wątpię Wink)
To po proszę opinie o tym oleju Fuchsa. Przyszła zima (dziś -10 stopni C) więc przydałoby się zastosować jakiś dobry olej. :-)
Jak silnik pracuje na mobilu wzorowo to po co szukać dziury w całym ? Jeździć po serwisach kupować olej dużo droższy tylko po to był znaczek MB na etykietce, spinają się sieją zamęt.... Naprawdę nie rozumiem takich ludzi. Na serwisie świat się nie kończy, są inni producenci robiący części bardzo dobre jakościowo lub producenci robiący produkty dla mercedesa ale można je kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym ale oczywiście w cenie adekwatnej do jakości.
Osobiście również zalewałem i zalewam każde auto mobilem i nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem ale wymiany oleju i filtrów robię zawsze co 10 tysięcy.
Janek18 napisał(a):Jak silnik pracuje na mobilu wzorowo to po co szukać dziury w całym ? Jeździć po serwisach kupować olej dużo droższy tylko po to był znaczek MB na etykietce, spinają się sieją zamęt.... Naprawdę nie rozumiem takich ludzi. Na serwisie świat się nie kończy, są inni producenci robiący części bardzo dobre jakościowo lub producenci robiący produkty dla mercedesa ale można je kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym ale oczywiście w cenie adekwatnej do jakości.

JMasz rację, a propos części i olejów serwisowych. Tylko nie zawsze wiadomo, które "zamienniki" są "oryginalne". Dla Merca oleje robi właśnie FUCHS, a przecież w serwisie nikt Ci tego nie powie. Fuchs też nie trąbi o tym wszędzie choć dostaje oficjalne nagrody od Mercedesa czy VW za jakość olejów.

Weź pod uwagę też, że klienci to złożone konstrukcje - jedni kupują w serwisie bo mają kasę i nie maja czasu na szukanie zamienników, inni zajeżdżają do serwisu bo świadomość marki i religijne podejście do obsługi w serwisie nie pozwala im na korzystanie z innych źródeł. Pozostali klienci serwisów nie maja świadomości, że są wysokiej klasy zamienniki.
Udzielamy sie też na innych forach i widzę, że jest grupa posiadaczy aut różnych marek i w różnym wieku, którzy nic oprócz części czy olejów serwisowych nie uznają. I spróbuj podważyć ten pogląd - masz bana jak złoto [Obrazek: icon_e_wink.gif]
Pozdrawiam
Myślę, że nie ma co przesadzac z zakupem drogich olejów. To strata pieniędzy