Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana oleju w skrzyni biegów BMW E36
#11
Witam.
Potrzebuję pomocy bo nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni w BMW E39 2,5 D 163 KM z 2003 r. Rozumiem że ten olej Pentosin MTF 2 spełnia normę BMW LT1 i LT2. Nie wiem jaką ja potrzebuję ale podobno nie które skrzynie BMW wymagają normę BMW LT 3. Czy ten olej spełnia też tę normę ?
Odpowiedz
#12
Witam
Niestety olej Pentosin MTF2 75W80 spełnia TYLKO NORMY BMW LT1 i BMW LT2 !!! Jeżeli potrzebujesz jedną z tych norm to możesz zastosować olej Pentosin MTF 2 75W80. Natomiast w Twojej sytuacji zdecydowanie polecam olej:
Titan SINTOFUID 75W80
[Obrazek: sintofluid_75w80.jpg]
http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
Olej ten to najwyższa półka wśród olejów do manualnych skrzyń biegów, pełen syntetyk na estrach i co chyba najważniejsze olej ten spełnia wszystkie normy BMW LT1, BMW LT2 i BMW LT3 i jest tańszy od Pentosina MTF2 więc ten olej jest dla Ciebie idealny.
Odpowiedz
#13
Witam.
Trochę podepnę się pod temat bo mam zamiar wymienić olej w skrzyni i dużo słyszałem o tym Sintofluidzie 75W80 i chyba zdecyduję się na niego ale chciałbym też wymienić olej w tylnym moście. Jeżdzę teraz na oleju silnikowym z Fuchsa Titan CFE MC 10W40 ( z dwusiarczkiem Molibdenu i jestem z niego bardzo zadowolony - miałem głośną pracę silnika wręcz warkot na Castrolu- po zalaniu tego oleju jak makiem zasiał- silnik teraz pracuje idealnie a to tak na marginesie) i czy jest jakiś produkt z firmy Fuchs który mógłbym zastosować do mostu ?
Odpowiedz
#14
No to muszę chyba przyspieszyć wymianę oleju w skrzyni. Zrobiło się trochę zimniej i z rana mam problemy z płynnym wbiciem 1 i 2 biegu, po przejechaniu 5 km problem znika. Boję się co będzie jak przyjdą mrozy... Czy to wina oleju czy skrzyni ?
W sumie podłacze się o zapytanie o olej do mostu do mojej Beaty Smile
Odpowiedz
#15
Msung
Mam nadzieje że ten olej Titan CFE MC 10W40 masz w silniku a nie w tylnym moście hehe
Co do tego oleju silnikowego to sam osobiście na nim jeżdżę i śmiem twierdzić iż jest to najlepszy olej półsyntetyczny dostępny na polskim rynku w fajnej cenie. Tutaj link do tego produktu - POLECAM
Titan CFE MC 10W40

[Obrazek: titan-cfemc-10w40-bcs-5l-mini.jpg]

http://olejefuchs.pl/titan-syn-cfe-mc-10....html.html

Co do tylniego mostu to wybór zależy od tego czy masz szperę - układ różnicowy o ograniczonym poślizgu czy nie:

Dla mostu bez szpery TYLKO i wyłącznie ten produkt (tam najprawdopodobniej 1litr wystarczy)-
TITAN SINTOPOID 75W90
[Obrazek: sintopoid-75w90-bcs-1l-mini.jpg]
http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-75w90.html

Jeżeli masz szperę- to w 100% sprawdzi się ten produkt-
TITAN SINTOPOID LS 75W140
[Obrazek: sintopoid-ls-75w140-bcs-1l-mini.jpg]
http://olejefuchs.pl/titan-sintopoid-ls-75w140.html

Unatit
Uspokoję Cie- Twój problem leży w oleju. Dużo mamy przypadków że Klienci dzownią w podobnej sprawie gdy pojawią się pierwsze mrozy że mają problemy właśnie z wrzucaniem biegów. Wymiana oleju pomoże ale TYLKO POD WARUNKIEM ŻE WYMIENISZ NA PRAWIDŁOWY OLEJ. Sama wymiana więc na jakiś olej może tylko pogorszyć sytuacja. Dla Ciebie jak najbardziej Polecam do skrzyni Titan Sintofluid 75W80- olej sprawdzony w boju- jak on nie pomoże to już żaden Smile
[Obrazek: sintofluid_75w80.jpg]
http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html
Jeżeli potrzebowałbyś pomocy z doborem oleju do Twojego auta lub jakiegokolwiek innego to wypełnij ten prosty formularz- http://www.skrzynie.com.pl/zapytaj-o-olej.html lub zadzwoń 32 290 43 44- napewno pomożemy...
Odpowiedz
#16
RAPORT z akcji wymiany oleju:
1. Zamówiłem olej cały zestaw na olejefuchs.pl czyli Sintofluid 75W80 do skrzyni (załapałem się nawet na fajną promocję -15 % Smile) +Sintopoid 75W90 do mostu i do Silnika Titan Gt1 Pro C3 5W30 XTL
2. Olej o dziwo (oczywiście na wielki PLUS) dostałem na drugi dzień.
3. Zawiozłem do znajomego mechanika płyny- mechanik trochę zrobił oczy że chce wymienić olej w skrzyni i moście bo podobno się nie wymienia - pomyślełem przez chwilę czy aby dobrze trafiłem heheh
4. MAG wymienił płyny
5. Wsiadam 6.00 do swojego skarbu żeby dojechać do miejsca uzyskiwania dochodów- odpalam hmmmm jakby coś się zmieniło, silnik całkiem fajnie pracuje ale to co odczułem jak ruszyłem i poczułem jak płynnie chodzi skrzynia to wprawiło mnie w EKSTAZĘ - zero problemów z wbijaniem biegów, praca płynna no miodzio.

Podpisuję się dwoma rękami pod OLEJEM SINTOFLUID 75W80- dawno tak dobrej inwestycji nie zrobiłem jak zakup tego oleju.

Pozdrawiam i szerokości Smile
Odpowiedz
#17
Bardzo dziekuje za wyczerpujace informacje. Teraz już wszystko zrozumiałem.
Odpowiedz
#18
POMOCY !!!!!!
Witam. Jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Sprawdziłem wszystko tak jak piszecie no i tu ma ZONKaaaa - nie mam tej naklejki a muszę dolać lub wymienić olej - wolałbym tę pierwszą opcję. Dzwoniłem do serwisu no i oczywiście nic się nie dowiedziałem. Poszukałem w necie i większość poleca olej przekładniowy ale po przeczytaniu tego wątku to już nic nie wiem.
JAK MAM USTALIĆ KTÓRY OLEJ ???
Odpowiedz
#19
Witaj BORYS....
No to rzeczywiście masz problem ale myślę, że jest sposób żeby rozwiązać go. Tutaj bardzo przyda się pewna cecha olejów AFF a dokładnie kolor. Zazwyczaj oleje ATF mają kolor czerwony i myślę że własnie to będzie rozwiązaniem twojego problemu a mianowicie musisz spuścić olej ze swojej skrzyni i ustalić jaki ma kolor - będzie pewnie przepracowany ale musisz określić jaki ma kolor czy bardziej czerwony (wtedy musisz zastosować olej ATF) a jeżeli bedzie słomkowy (to olej przekładniowy spęlniający normę LT1 LT2).
Odpowiedz
#20
Dzięki za pomoc.
Zrobilem tak jak mówiłeś i zlałem olej ze skrzyni. No i mam u siebie ten olej ATF ( czerwony)- tak przynajmniej wynika z barwy. Jaki olej mogę zastosować ????
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości