Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wyciek oleju ze skrzyni
#1
witam
posiadam volvo v40 96r.
Jest ewidentnie wyciek oleju ze skrzyni biegów
mógłby mi ktos powiedzieć skąd ew. może cieknąć i jak wyglada naprawa?
Odpowiedz
#2
polsky16 napisał(a):witam
posiadam volvo v40 98r.
Jest ewidentnie wyciek oleju ze skrzyni biegów
mógłby mi ktos powiedzieć skąd ew. może cieknąć i jak wyglada naprawa?

Witaj
By móc Ci pomóc, na początek trzeba lokalizować źródło wycieku oleju ze skrzyni.
Wycieki w skrzyniach najczęściej pojawiają się na uszczelniaczach. W Twojej skrzyni są 3 uszczelniacze:
- Uszczelniacz na półosi,
- Uszczelniacz na wałku sprzęgłowym,
- Uszczelniacz na wybieraku biegów.

Sprawdż czy nie masz wycieków oleju z tych miejsc. Ewentualnie podjedź do jakiegoś mechanika by Ci to dokłądnie zdjagnozował.
Moze być tak jak w tym wątku u kolegi Artek206 że wyciek oleju może być ze skorodowanego dekla 5 biegu.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#3
cieknie dosyc solidnie bo plamy pod autem są
wg mnie to cieknie z wybieraka i /albo z półosi lewej
pod tą gumą półosi jest olej?????? a nie smar?
olej w skrzyni jest na full
Odpowiedz
#4
Wyciek oleju trzeba dokładnie zlokalizować. Bo wtedy będzie wiadomo jakie to będą koszty.
Jeśli wyciek jest z wybieraka biegów, to niestety trzeba się liczyć z demontażem skrzyni biegów, oraz z jej rozebraniem.
Uszczelniacz wybieraka biegów w Pana skrzyni biegów wymienia się od środka skrzyni.
W przypadku wycieku z lewej półosi koszty są zdecydowanie mniejsze. Bo wystarczy wymienić gumę, która jest przykręcana do skrzyni, lub uszczelnić połączenie między gumą na półosi a skrzynią.
Lewa półoś to tzw. mokra półoś ponieważ cześć tej półosi która jest zakryta gumą, pracuje w oleju ze skrzyni biegów.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#5
na jakie koszty sie przyszykować?
czy olej z wybieraka lub półosi będzie kapał aż wyleci całkiem?
Odpowiedz
#6
W przypadku wycieku z gumy na półosi to bęzie koszt samej nowej gumy plus koszt mechanika.
Jeśli cieknie z uszczelniacza na wybieraku biegów to już są znacznie większe koszty.
Wiąże się to z demontażem skrzyni (ok. 300-350 zł) oraz rozebraniem skrzyni (ok. 300 zł).
Olej będzie ze skrzyni wyciekał dopuki wyciek nie zostanie zlikwidowany, lub olej nie wycieknie całkowicie ze skrzyni.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#7
a w przypadku wałku sprzeglowego?

mam rozumiec ze ta guma na lewej i prawej półosi to ona trzyma olej? Pisze pan tak jakby w półosi był olej ze skrzyni? Wydaje mi się ze olej jest we skrzyni a w półosi jest smar jak w kazdych innych autach. Jak to może guma trzymać olej?

W przypadku wycieku z pod wybieraka to aż 300zł kosztuje samo rozebranie skrzyni i jej naprawa? Jest to w ogóle opłacalna czynność czy lepiej skrzynie zrzucic i wrzucic inną używaną?

Znajomy mi mówił ze nie ma szans aby cały olej wyleciał ze skrzyni i zawsze jakas jego ilosc tam będzie.
Jakie są objawy małej ilosci, braku oleju w skrzyni biegów?

Jeszcze mam takie pytanie dlaczego czasami 1 nie chce mi wchodzic jak auto stoi (jak zgasze silnik wejdzie, albo jak auto sie toczy do przodu/tylu to wejdzie) ale jak stoi i silnik właczony to cos blokuje, a innym razem nie i jeszcze R często tak jest ze wchodzi elegancko a raz na jakis czas mimo wcisnietego sprzegla jest ostry zgrzyt i wrzuca sie R tak jakby sprzeglo bylo nie wcisniete.
co ciekawe czesto jest ok i wszystkie biegi wchodza idealnie a raz na jakis czas jest problem z 1 i R jak wymienilem
od czego to zalezy?

pozdrawiam
Odpowiedz
#8
polsky16 napisał(a):a w przypadku wałku sprzeglowego?

W przypadku wycieku z wałka sprzęgłowego napewno trzeba zdemontować skrzynię biegów.
W tych skrzyniach występowały dwa rodzaje uszczelnień wałków sprzęgłowych.
Pierwsze rodzaj to uszczelniacz montowany na zewnątrz skrzyni. Koszt takiego uszczelniacza to około 70-80 zł
Drugi rodzaj to uszczelniacz montowany od środka w skrzyni. W tym przypadku należy rozebrać skrzynię by go wymienić. Koszt takiego uszczelniacza to około 180-200 zł i jest dostępny tylko w serwisie.

polsky16 napisał(a):mam rozumiec ze ta guma na lewej i prawej półosi to ona trzyma olej? Pisze pan tak jakby w półosi był olej ze skrzyni? Wydaje mi się ze olej jest we skrzyni a w półosi jest smar jak w kazdych innych autach. Jak to może guma trzymać olej?

Chodzi o gumę przy skrzyni z prawej strony wygląda ona tak

[Obrazek: 1_300.jpg]

na zdjęciu nie ma półosi która wchodzi do skrzyni. Olej znajduje się w tej gumie i jest ona utrzymywana za pomocą obejm na półosi.
Może to Pan sam zobaczeć na swoim aucie. Najlepszy widok jest z kanału.
Smar znajduje sięw przegłubach od strony koła.

W przypadku wycieku z pod wybieraka to aż 300zł kosztuje samo rozebranie skrzyni i jej naprawa? Jest to w ogóle opłacalna czynność czy lepiej skrzynie zrzucic i wrzucic inną używaną? [/quote]

Jest to koszt rozebrania skrzyni wraz z wymianą uszczelniacza na wybieraku biegów. Wielu klientów w takim przypadku decyduje się na taką operację, ponieważ mają wtedy swoją pewną skrzynię.

polsky16 napisał(a):Znajomy mi mówił ze nie ma szans aby cały olej wyleciał ze skrzyni i zawsze jakas jego ilosc tam będzie.
Jakie są objawy małej ilosci, braku oleju w skrzyni biegów?

Jeśli wyciek jest z uszczelniacza na wybieraku biegów to cały olej Panu wycieknie, to kwestia czasu. Jazda skrzynią z małą ilością oleju skutkuje przegrzaniem trybów na poszczególnych biegach (niejednokrotnie uszkadzają się zęby na trybach), uszkodzeniu ulegają łożyska z powodu przegrzania.

polsky16 napisał(a):Jeszcze mam takie pytanie dlaczego czasami 1 nie chce mi wchodzic jak auto stoi (jak zgasze silnik wejdzie, albo jak auto sie toczy do przodu/tylu to wejdzie) ale jak stoi i silnik właczony to cos blokuje, a innym razem nie i jeszcze R często tak jest ze wchodzi elegancko a raz na jakis czas mimo wcisnietego sprzegla jest ostry zgrzyt i wrzuca sie R tak jakby sprzeglo bylo nie wcisniete.
co ciekawe czesto jest ok i wszystkie biegi wchodza idealnie a raz na jakis czas jest problem z 1 i R jak wymienilem
od czego to zalezy?

pozdrawiam

Mogą być dwie przyczyny które powodują problem z wrzucaniem biegów 1 i wstecznego. Pierwszy powód to może być jakość oleju zalanego do skrzyni. Źle dobrany olej potrafi powodować problemy z wrzucaniem biegów, stąd też zgrzyty przy wrzucaniu. W Pana skrzyni biegów powinien być zastosowany olej ELF NFJ 75W80.
Drugą przyczyną może być regulacja na wybieraku biegów lub wyrobienie się jakiegoś elementu w samym lewarku zmiany biegów

Pozdrawiam
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#9
Poważnie? Miałem inne auta i nigdy skrzynia nie była otwarta taż zeby olej przekładniowy trzymała jakaś guma na obejmach. Tylko zawsze tam był smar przy kołach i w przegubach przy skrzyni. Czyli po uszkodzeniu np tej gumy kamieniem itp to wyleci mi ze skrzyni cały olej tak że zatrę skrzynię zamiast dojechać do miejsca przeznaczenia? Bardzo mnie to zaskoczyło takie głupie, niepoważne rozwiązanie konstrukcyjne.

300zł wg Pana kosztuje cała robocizna czy tylko rozebranie skrzyni? bez zrzucania i wkłądania jej do auta?

Rozumiem, ale nie ma obawy że auto stanie w trasie? Będę wiadział ze mam mało oleju w skrzyni bez sprawdzenia go osobiście? Rozumiem ze z km na km auto odrazu sie nie zepsuje więc jest szansa na dojazd do mechanika itp?

Olej mam zalany 75w 80 ale nie elf a Castrol czy tam total ale lepkość jest ok, sęk w tym ze raz wszystko chodzi ok a raz na jakiś czas tak akby sprzeglo nie rozłączało i wtedy nie da sie wrzucic R bo jest straszny zgrzyt
Od czego to zależy? Przeważnie jak jest chłodno na dworze i auto jest na ssaniu to wtedy ten R zgrzyta a innym razem wchodzi jak w masełko i wszyko jest ok nie wiem dlaczego raz jest źle a innym razem nie, problem jest tylko z R i czasami 1 nie wchodzi ale 1 nie zgrzyta tylko R, a biegi 2-5 ok

pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości