Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy zmieniać olej w automacie ??
#11
Do skrzyni automatycznej 5 biegowej w AUDI A6 2,5 TDI 110 KW z 2004 roku (AVANT) zalecanycm olejem jest G 052 162 A2. JAk wiadomo oleje serwisowe nie należą do najtańszych. Jako alternatywę mogę zaproponować Ci oleje które mają dopuszczenia/rekomendacje dla tej normy VW TL 521 62 ( G052 162) czyli TITAN ATF 4000 oraz TITAN ATF 5005.

TITAN ATF 4000 to najwyższej jakości olej typu ATF do przekładni automatycznych oraz innych układów wspomagających wymagających oleju typu ATF. Posiada licencję DEXRON III (H)
.
[Obrazek: zdjecie-produktu-atf-4000-przod.jpg]

Olej TITAN ATF 5005 opracowano na bazie specjalnie wyselekcjonowanych olejów bazowych oraz nowoczesnego pakietu dodatków uszlachetniających. Nowoczesna formulacja zapewnia doskonałe działanie przekładni zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach pracy otoczenia. TITAN ATF 5005

rekomendowany jest do użycia w przekładniach automatycznych wymagajacych spełnienia normy DEXRON III (H)


[Obrazek: zdjecie-produktu-atf-5005-przod.jpg]
Odpowiedz
#12
Dzwoniłem do serwisu no i rzeczywiście cena nie do przyjęcia dla tego oleju G 052 162 A2. Piszesz, że te dwa oleje spełniają normę VW TL 521 62 ( G052 162).
W takim razie trzy pytania się nasuwają:
Co oznacza A2 ?
Jaka ilość jest mi potrzebna ?
Czym różnią się te dwa oleje ? Na pewno ceną !
Odpowiedz
#13
Oznaczanie :
A2- opakowanie 1l
A1- opakowanie 0,5 l
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Potrzebujesz 9 litrów do tej skrzyni biegów

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak jak już wcześniej pisałem oba te oleje spełniają normę G 052 162 więc dla Ciebie nie ma zanczenia który wybierzesz ale rzeczywiście róźnią się ceną ale nie TYTLKO. OLEJ ATF 5005 jest nowszym produktem i ma dopuszczenia nowszych automatów a poza tym można go stosować w przekładniach automatycznych, zmiennikach momentu, retarderach, przekładniach powershift a także układach wspomagania kierownicy. Zastosowany pakiet dodatków uszlachetniających gwarantuje doskonałą pracę mokrych sprzęgieł.
Odpowiedz
#14
Zmieniać, ale nie samemu.
Odpowiedz
#15
W automacie zaleca się wymianę co 60.000 km. Najlepiej zrobić to u jakiegoś profesjonalisty metodą dynamiczną. Wtedy masz gwarancję, że olej został wymieniony w całości na czysty.
Odpowiedz
#16
Różni producenci różnie twierdzą. Np. według VW w DSG się nie zmienia, a w rzeczywistości nie wymienienie oleju w DSG przyczynia się do jej szybszego zużycia (a ta skrzynia i tak do trwałych nie należy). Tak więc ja nie słucham producentów i zmieniam co 50.000 km w warsztacie, gdzie robią to metodą dynamiczną.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości