Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrzynia F40 - gwizd na 4 biegu podczas hamowania silnikiem
#1
Cytat:Jako że jest to mój pierwszy temat na forum chciałbym serdecznie wszystkich przywitać.

Postanowiłem opisać mój problem tutaj na forum bo prawdę mówiąc "opadają mi już ręce" w związku z pewnym problemem z którym nie mogę sobie poradzić. Otóż posiadam Opla Insignię ze skrzynią F40. Jakiś czas po zakupie jak zrobiło się zimniej zacząłem słyszeć delikatny gwizd podczas hamowania silnikiem na 4 biegu pomiędzy prędkością 100 a 80 km/h. Jakiś czas z tym jeździłem ale nie dawało mi to spokoju. Z racji faktu, że dodatkowo czasami 2 bieg ciężko wchodził (norma w tych skrzyniach) zdecydowałem się na kompleksową regenerację skrzyni biegów. Regeneracja polegała na wymianie wszystkich łożysk oraz dodatkowo zostało wymienione sprzęgło, docisk i wysprzęglik. Niestety po regeneracji gwizd na 4 biegu nadal pozostał, dodatkowo pojawił się on także podczas delikatnego przyspieszania także w zakresie właśnie tych prędkości czyli 80-100 km/h. Dodatkowo 2 bieg zaczął delikatnie brzmieć jak wsteczny (choć do końca nie jestem pewien, czy wcześniej też tak nie brzmiał, szczerze mówiąc zapomniałem). Warsztat który wykonywał regenerację w odpowiedzi na moją reklamację stwierdził, że skrzynia ma mikro ubytki na zębach i stąd najprawdopodobniej ten gwizd a jest on teraz głośniejszy ponieważ nowe łożyska sprawiły, że tryby układają się minimalnie inaczej niż wcześniej). Jeździłem z tą skrzynią prawie rok po czym ostatnio postanowiłem wymienić moją felerną skrzynię na inną, używaną. Po zamontowaniu skrzyni okazało się, że nadal są te same objawy tylko dużo mniej je słychać a dodatkowo, po rozgrzaniu oleju praktycznie są niesłyszalne.

Czy jest możliwe, aby gwizd na 4 biegu podczas hamowania silnikiem pomięzy 80-100 km/h był cały czas słyszalny pomimo pełnej regeneracji skrzyni a następnie wymiany skrzyni na inną? Jest w ogóle możliwe aby inna skrzynia miała identyczne objawy jak moja poprzednia w tych samych zakresach prędkości i na tym samym biegu? Gdyby było to łożysko skrzyni to raczej gwizdało by cały czas czy się mylę?

Może jest to turbina która w momencie hamowania silnikiem wydaje taki dźwięk? Tylko dlaczego po wymianie skrzyni dźwięk stał się zauważalnie cichszy?

Posiadam nagranie tego gwizdu (pisku) nagrane po regeneracji skrzyni. Gwizd najlepiej słychać w 44 sekundzie po czym znika i pojawia się na dłużej w 48 sekundzie. Poniżej link do nagrania:

https://drive.google.com/file/d/1CJ-OzX6nDevXbRjFi_2MRyaqjC0BPkqj/view?usp=sharing

PS. Zapomniałem dopisać, że podczas hamowania silnikiem w momencie wciśnięcia sprzęgła gwizd momentalnie znika.

PS2. Dzisiaj jechałem do pracy i niestety wydaje mi się, że gwizd jest taki sam i trwa tyle samo czasu co przed wymianą skrzyni. Tak więc jednak wymiana skrzyni niczego nie zmieniła.
 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości