Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OGÓLNA INSTRUKCJA WYMIANY OLEJU W MANUALNEJ SKRZYNI BIEGÓW
#1
1. Przed wymianą oleju należy rozgrzać olej w skrzyni biegów. Rozgrzany olej jest rzadszy i łatwiej wylewa się ze szkrzyni. W celu rozgrzania oleju należy bezpośrednio przed wymianą przejachać ok 10-15 km.

2. Wymianę najlepiej przeprowadzać na kanale lub na podnośniku.

3. Przed wymianą oleju należy sprawdzić czy nie ma wycieków ze skrzyni biegów, szczególnie z okolic uszczelniaczy. Jeśli takie występują, należy przed wymianą doszczelnić skrzynię. Tego typu czynności najlepiej powierzyć specjalistycznemu warsztatowi.

4. Przed odkręceniem korka spustowego należy podłożyć pod korek naczynie do spuszczenia oleju. Najlepiej o pojemności powyżej 4 litrów.

5. Można teraz odkręcić korek zlewowy/spustowy. Należy uważać, ponieważ w pierwszej fazie olej wylewa się dość wartkim strumieniem.

6. Na niektórych korkach spustowych znajduje sie magnes, na którym zbieraja się opiłki metalu. Świadczy to o stopniowym zyżywaniu się mechanizmów w skrzyni biegów. Przed wkręceniem korka do skrzyni należy oczyścić korek z opiłek.

7. W celu maksymalnego opróżnienia skrzyni biegów z oleju, można przechylić auto (jeśli jest taka możliwość) w kierunku korka spustowego. W momencie, gdy olej przestał już lecieć, do otworu można wsadzić kawałek czegoś higroskopijnego np. ligniny, ale w taki sposób, aby nie została w środku skrzyni - pozwoli to usunąć resztki oleju ze skrzyni.

8. Po opróżnieniu skrzyni należy wkręcić korek spustowy. Jeśli korek posiada uszczelkę miedzianą może istnieć konieczność jej wymiany.

9. Teraz można wlać świeży olej. Należy wykręcić korek wlewowy i wlać olej.

10. Przez jakiś czas po wymianie należy obserwować czy nie ma wycieków ze skrzyni. Najlepiej po nocy sprawdzić czy nie ma plam oleju pod samochodem.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości