Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olej do skrzyni Opel M32
#1
Pytałem już o skrzynię M32.
Jeszcze pytanie o olej. Jaki olej powinno się wlać do niej, bo słyszałem że ten czerwony oploski to coś nie halo.
Odpowiedz
#2
Przez długi czas Opel zalewał skrzynie biegów olejem serwisowym o oznaczeniu GM 1940182 - http://www.skrzynie.com.pl/opel-gm-1940182.html. To czerwony, klasyczny olej Opla o lepkości 75W85
[Obrazek: ad4374b6d68a6973724bc3445e469f13.jpg]
Niestety nie do końca się sprawdzał w skrzyniach 6 biegowych. Miały z nim też problemy F40 i M20.
Od niedawna Opel wprowadził olej który odkupił od FIATA - Tutela 75W85.

Z naszego doświadczenia wiemy że olejem który na pewno w 100% daje sobie radę w skrzyniach M32 jest olej FUCHS Sintofluid 75W80
Jeżdżąc na rowerze ,często na swojej drodze spotykam maniaków ,wariatów jadących bez opamiętania ,na złamanie karku.............aż trudno mi się ich wyprzedza .........
Odpowiedz
#3
Dzięki. Jak dam radę z szumem w skrzyni to wpadnę do was do sklepu
Odpowiedz
#4
Podłączę się do tematu.
Mam Insignię 2,0 CDTI i zamontowana jest tam skrzynia M32.
Ostatnio miałem wyciek z uszczelniacza na półosi. Auto mam jeszcze na gwarancji więc pojechałem z tym do serwisu, niech się tam z tym bawią. No i się bawili z tym, tydzień czasu...
Mam pytanie w sprawie oleju. Po wymianie uszczelniacza zalali mi skrzynię czerwonym olejem serwisowym.
Czy jest to możliwe by oryginalnie skrzyni była zalana innym olejem niż ten czerwony? Bo olej który wyciekał wcześniej z uszczelniacza napewno nie był koloru czerwonego tylko zółtego/brązowego. W każdym razie kolor ten niewiele miał wspólnego z czerwonym.
Odpowiedz
#5
Całkiem możliwe że olej zalany oryginalnie w fabryce różni się od tego który wlali Panu obecnie w serwisie.
Od 2012 roku do wszystkich skrzyń biegów koncernu GM zalewany jest olej o oznaczeniu GM 1940004. Olej ten jest następcą oleju GM 1940182.
Olej GM1940004 jest koloru słomkowego, w przeciwieństwie do oleju GM 1940182 który jest koloru czerwonego.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#6
Jeśli skrzynia oryginalnie była zalana innym olejem, to czemu mi skrzyni nie zalali tym samym? :x
czy jak zalali mi skrzynie tym czerwonym olejem to nie będę miał problemów ze skrzynia?
Odpowiedz
#7
Czemu serwis tak zrobił? Nie wiem. Trzeba byłoby zadać to pytanie serwisowi.
Olej GM1940182 ma starą formulację która powstała na przełomie lat 1998 - 2000. Olej ten głównie był stosowany do skrzyń 5 biegowych. Z postępem techniki i olej ten został też wykorzystany do skrzyń 6 biegowych z różnym skutkiem.
Następcą tego oleju jest olej GM1940004 jest to fiatowski olej Tutella 75W85 tylko w butelce serwisowej Opla.
W chwili obecnej wszystkie skrzynie Opla do aut osobowych są zalewane tym nowym olejem.
Mądre głowy w Oplu doszły pewnie do wniosku że sprawdza się on lepiej w skrzyniach niż ten stary czerwony olej
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#8
Kuba_BCS napisał(a):Następcą tego oleju jest olej GM1940004 jest to fiatowski olej Tutella 75W85 tylko w butelce serwisowej Opla.
W chwili obecnej wszystkie skrzynie Opla do aut osobowych są zalewane tym nowym olejem.
Mądre głowy w Oplu doszły pewnie do wniosku że sprawdza się on lepiej w skrzyniach niż ten stary czerwony olej

Witam,

Tutella ma dwa oleje o parametrach 75W85. Jeden z nich to Technyx drugi Matryx.
W serwisie jakiś czas temu jak zleciłem wymiane zalali mi tym Technyxem ( auto to Bravo T-jet 120)
W książce serwisowej ostatnio doczytałem, ze powinien byc ten Matryx i zbaraniałem...
Czy powinienem spuscić tego którego nalał mi serwis i zalać Matryxem?

pozdrawiam
Odpowiedz
#9
Witam,

Sama lepkość oleju nie jest jedynym wyznacznikiem wyboru oleju. Z technicznego punktu widzenia oba oleje mogą mieć tą samą bazę olejową natomiast posiadają zupełnie różne dodatki. To widać nawet po podstawowych parametrach obu olejów
http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/...ic_POL.pdf
http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/...ic_POL.pdf
Dla pracy danej skrzyni biegów mogą to być zupełnie inne oleje.
Dobranie oleju do skrzyni opiera się na długiej liście parametrów, które powinien spełniać olej. Często drobne niuanse w doborze parametrów mogą znacząco wpływać na pracę skrzyni, komfort jazdy i co najważniejsze na żywotność przekładni. Dwie pierwsze niedogodności można zauważyć bądź nie, od razu po wymianie oleju, natomiast zużycie elementów wewnątrz skrzyni to długotrwały proces. Często niezauważalny dopóty, dopóki nie zaczyna coś szumieć, huczeć itp. Po 5 - 10 tyś. km po wymianie oleju nikomu nie przejdzie przez myśl, że na awarię skrzyni miał wpływ źle dobrany olej. Statystycznie 70% awarii w urządzeniach, w których pracuje olej jest spowodowanych źle dobranym olejem (!) – nie tyczy się to tylko skrzyń.
Po przydługim wstępie Big Grin konsensus.
Mając spore doświadczenie ze skrzyniami M32, osobiście wymienił bym olej na zalecany. Może Pan skorzystać z oleju zalecanego przez Fiata, lub obecnie zalecanego przez Opla - link . My w swojej pracy proponujemy olej – FUCHS , który ma największą obciążalność z tych trzech wymienionych i dużą stabilność parametrów - link.
W przypadku skrzyń M32 nie ma mowy o kompromisach z olejem. To bardzo czułe skrzynie biegów. Proporcja ceny oleju z wymianą do naprawy przekładni jest niewspółmierna dlatego odpowiedź na pytanie: czy wymienić ten olej jest oczywista.
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz
#10
Witam
Jak prawidłowo powinno się wymieniać olej w skrzyni manualnej Mam Opel Insignia diesel 2.0 proponujesz FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 jako lepszy od serwisowego, czy przy wymianie na nowy powinienem skrzynie płukać czy poprostu wymienić na FUCHS?
I jeszcze jedno ile pojemności ma skrzynia M32 ?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości