Witam,
Sama lepkość oleju nie jest jedynym wyznacznikiem wyboru oleju. Z technicznego punktu widzenia oba oleje mogą mieć tą samą bazę olejową natomiast posiadają zupełnie różne dodatki. To widać nawet po podstawowych parametrach obu olejów
http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/...ic_POL.pdf
http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/...ic_POL.pdf
Dla pracy danej skrzyni biegów mogą to być zupełnie inne oleje.
Dobranie oleju do skrzyni opiera się na długiej liście parametrów, które powinien spełniać olej. Często drobne niuanse w doborze parametrów mogą znacząco wpływać na pracę skrzyni, komfort jazdy i co najważniejsze na żywotność przekładni. Dwie pierwsze niedogodności można zauważyć bądź nie, od razu po wymianie oleju, natomiast zużycie elementów wewnątrz skrzyni to długotrwały proces. Często niezauważalny dopóty, dopóki nie zaczyna coś szumieć, huczeć itp. Po 5 - 10 tyś. km po wymianie oleju nikomu nie przejdzie przez myśl, że na awarię skrzyni miał wpływ źle dobrany olej. Statystycznie 70% awarii w urządzeniach, w których pracuje olej jest spowodowanych źle dobranym olejem (!) – nie tyczy się to tylko skrzyń.
Po przydługim wstępie
konsensus.
Mając spore doświadczenie ze skrzyniami M32, osobiście wymienił bym olej na zalecany. Może Pan skorzystać z oleju zalecanego przez Fiata, lub obecnie zalecanego przez Opla -
link . My w swojej pracy proponujemy olej – FUCHS , który ma największą obciążalność z tych trzech wymienionych i dużą stabilność parametrów -
link.
W przypadku skrzyń M32 nie ma mowy o kompromisach z olejem. To bardzo czułe skrzynie biegów. Proporcja ceny oleju z wymianą do naprawy przekładni jest niewspółmierna dlatego odpowiedź na pytanie: czy wymienić ten olej jest oczywista.