Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wyciek oleju ze skrzyni
#8
polsky16 napisał(a):a w przypadku wałku sprzeglowego?

W przypadku wycieku z wałka sprzęgłowego napewno trzeba zdemontować skrzynię biegów.
W tych skrzyniach występowały dwa rodzaje uszczelnień wałków sprzęgłowych.
Pierwsze rodzaj to uszczelniacz montowany na zewnątrz skrzyni. Koszt takiego uszczelniacza to około 70-80 zł
Drugi rodzaj to uszczelniacz montowany od środka w skrzyni. W tym przypadku należy rozebrać skrzynię by go wymienić. Koszt takiego uszczelniacza to około 180-200 zł i jest dostępny tylko w serwisie.

polsky16 napisał(a):mam rozumiec ze ta guma na lewej i prawej półosi to ona trzyma olej? Pisze pan tak jakby w półosi był olej ze skrzyni? Wydaje mi się ze olej jest we skrzyni a w półosi jest smar jak w kazdych innych autach. Jak to może guma trzymać olej?

Chodzi o gumę przy skrzyni z prawej strony wygląda ona tak

[Obrazek: 1_300.jpg]

na zdjęciu nie ma półosi która wchodzi do skrzyni. Olej znajduje się w tej gumie i jest ona utrzymywana za pomocą obejm na półosi.
Może to Pan sam zobaczeć na swoim aucie. Najlepszy widok jest z kanału.
Smar znajduje sięw przegłubach od strony koła.

W przypadku wycieku z pod wybieraka to aż 300zł kosztuje samo rozebranie skrzyni i jej naprawa? Jest to w ogóle opłacalna czynność czy lepiej skrzynie zrzucic i wrzucic inną używaną? [/quote]

Jest to koszt rozebrania skrzyni wraz z wymianą uszczelniacza na wybieraku biegów. Wielu klientów w takim przypadku decyduje się na taką operację, ponieważ mają wtedy swoją pewną skrzynię.

polsky16 napisał(a):Znajomy mi mówił ze nie ma szans aby cały olej wyleciał ze skrzyni i zawsze jakas jego ilosc tam będzie.
Jakie są objawy małej ilosci, braku oleju w skrzyni biegów?

Jeśli wyciek jest z uszczelniacza na wybieraku biegów to cały olej Panu wycieknie, to kwestia czasu. Jazda skrzynią z małą ilością oleju skutkuje przegrzaniem trybów na poszczególnych biegach (niejednokrotnie uszkadzają się zęby na trybach), uszkodzeniu ulegają łożyska z powodu przegrzania.

polsky16 napisał(a):Jeszcze mam takie pytanie dlaczego czasami 1 nie chce mi wchodzic jak auto stoi (jak zgasze silnik wejdzie, albo jak auto sie toczy do przodu/tylu to wejdzie) ale jak stoi i silnik właczony to cos blokuje, a innym razem nie i jeszcze R często tak jest ze wchodzi elegancko a raz na jakis czas mimo wcisnietego sprzegla jest ostry zgrzyt i wrzuca sie R tak jakby sprzeglo bylo nie wcisniete.
co ciekawe czesto jest ok i wszystkie biegi wchodza idealnie a raz na jakis czas jest problem z 1 i R jak wymienilem
od czego to zalezy?

pozdrawiam

Mogą być dwie przyczyny które powodują problem z wrzucaniem biegów 1 i wstecznego. Pierwszy powód to może być jakość oleju zalanego do skrzyni. Źle dobrany olej potrafi powodować problemy z wrzucaniem biegów, stąd też zgrzyty przy wrzucaniu. W Pana skrzyni biegów powinien być zastosowany olej ELF NFJ 75W80.
Drugą przyczyną może być regulacja na wybieraku biegów lub wyrobienie się jakiegoś elementu w samym lewarku zmiany biegów

Pozdrawiam
Zawsze i wszędzie możesz wszystko!
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości